Intel XDK kini mendukung pengembangan game HTML5


Intel XDK kini menyediakan lingkungan pengembangan untuk membuat aplikasi mobile hybrid, termasuk game 2D berbasis HTML5. Fitur dari Intel XDK untuk pengembang game termasuk game asset manager, plug-in API yang terkait dengan game, sampel game dan template untuk game engine yang didukung, petunjuk autocompletion di editor kode yang sudah built-in, dan fitur-fitur standar yang tersedia untuk pengembang aplikasi menggunakan Intel XDK, seperti packaging aplikasi untuk berbagai platform yang berbeda.

Banyak pengembang game membuat aplikasi game dengan menggunakan game engine tertentu yang menyederhanakan pengembangan aplikasi game mereka menggunakan sorce code HTML5/JavaScript/CSS. Sebagai pengembang game, Anda dapat memilih untuk menggunakan set tool yang ada daripada Intel XDK untuk mengembangkan game HTML5. Dalam beberapa kasus, game engine menyediakan GUI interface dan tidak memerlukan pemrograman apapun, seperti Construct 2. Anda bisa mengimpor proyek Construct 2 ke Intel XDK.

Bagi pengembang game yang tidak memiliki lingkungan pengembangan atau lebih suka menggunakan Intel XDK untuk mengembangkan aplikasi game mereka, Intel XDK Game Asset Manager menyediakan tempat terpusat untuk melihat aset game selama pengembangan game. Game Asset Manager mendukung game engine tertentu dan versi yang harus ditentukan ketika Anda membuat proyek Intel XDK. Bila Anda menggunakan game engine yang didukung (dan juga versinya), Intel XDK juga dapat menghasilkan potongan kode untuk aset yang dipilih yang dapat Anda gunakan untuk membantu mengembangkan source code buat game HTML5 Anda. Game engine yang didukung adalah: Cocos2d 2 dan Cocos2d 3, EaselJS, Phaser, dan Pixi.







Intel® XDK’s Initial Release of HTML5 Games Support

Over the past few months we’ve been adding more support to the Intel® XDK allowing you to easily add Cordova* 3rd-party plugins to your apps to help with monetization, and even a plugin we created to utilize the Google Play* Games Services for leaderboards. In this December release of the Intel XDK, we’ve added much more to help HTML5 games creation: the ability to import and organize your games’ assets to make sure they are available for the app project – this is in our initial release of the “Games Asset Manager”. We’ve also added the ability to create games app projects in the Intel XDK to support four HTML5 game engines: Cocos2d*, Pixi.js*, EaselJS*, and Phaser* - these are in addition to the support and plugins we’ve released previously for Scirra* Construct2*.

The support for these game engines comes in several forms: 1) making it easy to start a game app project with one of these engines via various sized/oriented games templates or samples, 2) once your project is created, intellisense and auto-completion is enabled for the game engines’ APIs to make your coding easier, 3) new “Featured” games and monetization Cordova plugins to add to your app including, Facebook * Connect, Google Play* Games Services, Phonegap* Admob*, SocialSharing*, and Twitter* Connect, and 4) of course, easy packaging your game for Android* Crosswalk*, iOS*,  Tizen* and Windows * 8 platforms.



We are calling this our “initial” release of HTML5 gaming support. So, you may find some issues and nuances that we will need to clean up. But, we think that with the Intel XDK’s new gaming support and Crosswalk, you should be able to package some great apps and not rely on the browser as much. Please give us your feedback so we can continue to improve it.

Comments